۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۷۸۹

فضای مجازی | یارانه مقاومت

فضای مجازی | یارانه مقاومت
مهدی محمدی: سفر جهانگیری به سوریه و روحانی به عراق، نشان می‌دهد این مقاومت است که در حال یارانه دادن به اقتصاد ملی ایران است.
به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی محمدی، فعال رسانه ای در کانال شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

سال‌های طولانی ادعای لیبرال‌ها در ایران این بوده که اقتصاد در حال یارانه دادن به سیاست خارجی است. منظورشان هم این بوده که به دلیل رفتار ایدئولوژیک ایران در سیاست خارجی بویژه برنامه منطقه ای، ایران در حال متحمل شدن هزینه‌هایی است که بر دوش اقتصاد کشور سنگینی می‌کند.

راه حل این گروه همواره این بوده که باید دست و پای ایران را در منطقه جمع کرد و هزینه‌های ادعایی را صرف جلب توجه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمود. اما تحولات پس از خروج آمریکا از برجام به خوبی نشان داد که این دگم لیبرالی هم مانند بسیاری ادعا‌های دیگر آن‌ها نه تنها پایه و اساسی نداشته بلکه اساساً ضد پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران عمل کرده است.

اکنون آمریکا از برجام خارج شده و تحریم‌ها را بازگردانده، اروپا هم همگام با آمریکا در حال افزایش فشار بر ایران از مسیر‌هایی دیگر است؛ لیکن در این شرایط دشوار آنکه به داد اقتصاد کشور رسیده اتفاقاً محصول استراتژی مقاومتی است که ایران در منطقه تعقیب کرده است.

سفر جهانگیری به سوریه و روحانی به عراق، در حالی که اروپا و آمریکا در‌ها را بسته اند، نشان می‌دهد اتفاقاً این مقاومت است که در حال یارانه دادن به اقتصاد ملی است و سیاست خارجی لیبرالی نه در حوزه روابط خارجی و نه اقتصاد، گرهی از کار کشور نگشوده است. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات